20110912

good life







Täl hetkel oon yksin kotona (vaihteeks) ja en keksiny parempaakaa tekemistä ku bloggaa. Mul oli tänää tosiaa ap us history koe sekä kemman koe, joka on muuten honors tunti eli tarkottaen et se on sikke vaikeet :-D Ekaan kokeeseen vastasin ehkä enintää 10 kohtaa, ja kysymyksii oli tosiaan 100. Kaikki sano kokeen jälkee et se oli tosi vaikee, no miettikää sit mulle... Alotin koulun 2 viikkoo myöhäs, enkku ei oo mun äidinkieli ja oon luonnostaan tyhmä :D Mut se opettaja on tosi rento nii en usko et se hirveesti maindaa, laittaapahan jonkun numeron sinne ja ei sano mulle varmaa asiast mitää :) Kemman kokeest sit vastasin jopa kahteen kysymykseen, mun puolustukseks vastasin siis kyl molemmis tehtävis a ja b kohtaan ja kysymyksii oli vaa 5. Kaikki oli sielki kokees ihan pulas, ja melkee kukaa ei osannu vastaa kahtee vikaa tehtävää heh. Lopetan sen kurssin varmaa huomen, koska ensinnäki se on mulle turhaa ja toiseks en tajuu mitää. Ne opettelee siel asioit joit en suomes koskaa joutuis oppii, joten mä ihmettelen et miks ees oon koko tunnil... Harmittaa vaa sen puolest lopettaa se kosk sil tunnil on ihan parhaat ihmiset!! Mut ehkä mä selviin. Ainoo ongelma sen tunnin vaihtamises on, et se opo vihaa mua :-D Ku menin vaihtaa mun government classii, se oli sillee "mut sä oot ollu siel vast nii vähä aikaa..." ja mä olin vaa et ehk kummiski tiiän jos en tajuu asiast mitää. Ja ku menin puhuu sen opettajan kaa se itekki sano et hyvä et tajusit vaihtaa pois tält kurssilt :D
Oon muuten tähän mennes ottanu melkee 900 kuvaa, vähä pelottaa mont kuvaa tulee täytee ku lähen täält he he...
IMG_6483
Voisin nyt listaa niit eroi kulttuureis ja muit juttui mitä yks päivä koulus listailin ku aika kävi tylsäks!
Koulu:
-Koulus penkit ja pöydät on yhdistetty. Se on ärsyttävää kosk jos tehäää paritöit se koko systeemi pitää siirtää parin luo eikä voi siirtää pelkkää tuolii. ja ne on muuteski aika...epämukavat :-D
-Näitten "nasut" kestää paaaljon pitempää ku meijän. Itseasias ne kestää kai koko vuoden :-D Ainaki ain jefu peleis nää kiusaa noit ykkösii ja pukee ne kaikenmoisii juttuihi. Se on aik hauskaa ja siis seniorit on ne jotka kiusaa niit, mut mul ei oo "omaa" ykköst nii mä en kiusaa ketää (tiettyä) :D
-High school on pakollist mut sen saa lopettaa ku täyttää 16. Nää kaikki ihmettelee et miten suomes se ei voi olla pakollist, mut me joudutaa käymää peruskouluu 16 vuotiaaks asti ja nää menee lukioo jo 14 vuotiaan et se on vähä eri juttu..
-Perjantaisin aina ku on kotipeli, nii pidetää pep rally, jolloin koulus on lyhyempi päivä, tuntei siis lyhennetää jonki verra mut päästää ihan samaa aikaa ku aina.
-Kokeit on yleensä joka viikko kaikist aineist. Ja läksyy melkee jokaikinen päivä. Ja koska joka päivä on samat aineet nii ne läksyt on ain seuraavalle päivälle. Täst mä en hirveesti tykkää tääl :D
-Meijän koulul on oma rock jota maalaillaan. Se on siis semmone iso kivenlohkare jonka saa varaa koulust (se on siis semilähel kouluu, mun koulumatkal) ja sit jos on vaik jonkun synttärit nii sen saa maalaa millaseks haluu! Esim sit ku on mun synttärit nii me käydää maalaamas se :-) Ja ain ku on jefu peli nii siihen maalataa jotai kannustushuutoi, se on sikke siisti!
-Läksyt ain tarkistetaa. Opettaja joko kiertää luokan ympäri tai ne pitää palauttaa. Mua kohtaa kyl ei olla nii ankarii ku muit eli esim hissas mä harvemmin palautan läksyt :-D
-Koko ajan on joku projekti meneillää joka ainees. Se on hulluu kosk siihen menee ain rahaa ku hankkii supplies ja hirveesti aikaa, se opettaja kattoo sen nopeesti, antaa jonku arvosanan ja sit heitetää se menee. Dramaa varten mun pitäs nyt alkaa rakentaa 3-ulotteist huonet joka kuvastaa mun näytelmän sceneryy. Jippii.
-Koulust varastetaa kuulemma hirveesti tavaraa. Sen takii kaikkial on kameroit, joskus jopa luokkahuoneis.
-Mun koulus on mustii varmaa 50%, valkosii 30% ja hispanic 20%. Tää ei oo mikää läppä :D Se oli mulle aika shokki koska kalliossahan tosiaan on kokonaiset 0 ei valkoista ihmistä... Mut oon jo tottunu asiaa ja en ees huomaa sitä hirveesti.
IMG_6495
Ihmiset:
-Tääl ikä on pelkkä numero, kaikki hengaa kaikenikästen kaa. Ainoo et freshmeneist huomaa kyl et ne on nuorempii, mut esim mul on tosi paljon sophmorejen kaa jotka on siis kakkosii eli 15 vuotiait. Junioreit en tunne ku pari mut senioreit sit tunnen varmaa eniten. Vaik ne on saman ikäsii mun kaa, nii must tuntuu et melkee kaikki niist ois mua vanhempii, en tiiä miks:-D jotkut kyl vaikuttaa sit taas paljo nuoremmilt..
-Kaikki on seurustellu tääl kaikkien kaa mikä on vähän häiritsevää :D Koska se tarkottaa sitä et jokaikisest ihmisest tääl on jotain sanottavaa. Se on vähä turhauttavaa mut ihan sama ei kiinnosta haha.
-Kaikki tääl RAKASTAA Lil Waynee. En ees pysty kuvailla näitten rakkautta siihen :-D Kaikki sen biisien sanat osataa ulkoo ja parast kyl autos on kuunnella sitä ihan täysil. Varotan kamut, mun musamaku on alkanu vaihtelee ja ku tuun takas nii joudutte kestää sitä ahaha...
-Tääl on aika paljon uskonnollisii ihmisii, jotkut puhuu siit paljon mut jotkut ei ollenkaa. Callie esim rakastaa käydä kirkos ja kaikis niis tapahtumis siel, mut ei mitää höpötä jumalast kummiskaa vapaa-ajal :D Mut esim Michael yrittää ain käännyttää mua uskoon ahahaha. Nii ja tääl on varmaa viistuhat eri kirkkoo, mut ei yhtäkää luterilaist... Ja näitten kirkot on PALJON hienompii ku suomes, siis en ees osaa kuvailla, mut otan vaik joskus kuvii "meijän" kirkost ja saatte ihmetellä sitä.
-En oo löytäny ketää muuta sarkastist ihmist täältä mun lisäks ku mun kemman open. Ja mäki oon alkanu jo kadottaa mun sarkasmii, äääk. Jotkut ei ymmärrä yhtäään sarkasmin perää ja sit joudun sanoo et hei toi oli läppä, mikä pilaa koko jutun :( Melkee kaikki on kyl jo tottunu mun juttuihi, mut esim sims ain pahottaa mielensä siit mitä mä sanon. Vaik sanoisinki et se oli läppä. Voi sitä parkaa..
IMG_6575
IMG_6669
Muuta:
-En oo varmaa maininnu et tää alue on tosi vuoristoist. Mut tää on. Me asutaa ison kukkulan päällä tai mikskä tätä vois oikee kutsuu...
-Liikennevaloi ei oo täl alueel mis on asuntoi ollenkaa, mut stop -merkkei on ihan kaikkial. Joudutaa siis pysähtyy kahen sekunnin välein. Sit ku menee alueille mis on kauppoi nii siel on kyl iha liikennevaloi mut nekää ei oo sit iha normei :-D
-Joissain asiois nää olettaa et mä tiiän tasan tarkkaa mikä joku esim. ravintola on. Ja sit ku ne on kysyny sen ne tajuu et ainii se on vaa täs osavaltios tmv, eli miks sitä ois suomes :-D Mut yleensä mult ei ees näis asiois kysytä onks meil sitä, oletetaa vaa et tottakai meil on walmart koska niitähän on kaikkialla!
-Sit välil nää ei tajuu et esim mäkki tai kokis on ihan international brands mitkä on _kaikkial, ja kysyy et onks meil niit. No joo ei meil on vaa yks mäkki joka on siel lapis maailman pohjosin mäkki...
-Kukaa mun ikänen ei oo tienny et Suomi on maa, se on Euroopassa, se ei oo osavaltio jenkeissä tai vastaavaa. Pari aikuista jotka on asunu esim Tanskas tai Norjas on tienny Suomen. Nykyää ku joku kysyy mikä Suomi on  nii sanon vaa country next to Russia koska kaikkihan nyt tietää Venäjän...
-Moni ei myöskää tiiä et vaihto-oppilasohjelmii on olemas, ja must tuntuu et sit ku selitän asiast näille ja nää innostuu, nii ne ei tajuu et tää tosiaa maksaa maltaita mulle olla täällä :-D
-Välil (tai aika usein) must tuntuu et oisin jossai tv-ohjelmas. Usein tulee hetkii et toivoisin et joku ois videoimas näit hetkii koska tääl sattuu ja tapahtuu nii tiuhaan tahtiin et huh huh :D
IMG_6657
meijän pieni talo ulkoota
Sit viel semmonen huomautus, et YFU ei oo ottanu muhun minkäälaist yhteyt. En oo saanu mitää infoo mistään tai siis en oo vaa kuullu niilt sanaakaa. Jos en ois soittanu niille ite lentokentäl ku en löytäny mun host perhet, nii en ois varmaa kertaakaa puhunu täälläoloaikana kenenkää kaa. Eli niitten pitäs tietää et mä oon tääl, mut yhtä hyvin voisin olla kuolleena jossai kiven alla. Mahtavaa, eikö?! :-D Koska mua ja Erikaa ei ees ollu kukaa vastas ku tultii tänne... Että semmosta tällä kertaa!

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

sun talo on AMAZING <3

Tua kirjoitti...

riina: onha tää iha bueno! haha

Robsu kirjoitti...

Voitko pliis kirjottaa MTV:lle jonku sarjan tosta?

Tua kirjoitti...

robert: voi rakas sehän on tän vuoden pointti :-) haha ei sentää mut joo script jo lähetetty! (ei nyt sentää)

Anonyymi kirjoitti...

hahaha ihan paras tääääää! wii kaikki näyttää niin kivalta beibe<3 mut arvaa! sts:kää ei oo ottanu muhu mitää yhteyt :D:D noooh empä mä toisaalt niiden apua kaipaakaan.

t. ruozi_girlz_94

Tua kirjoitti...

haha joo perus vaihtojärjestöt näköjää :-D haha fail mut joo en mäkää. ja kiitos kiitos kaikki on ihanaa :)